
معرفی و مشخصات فنی موتور ار اس 200
موتور اراس 200 محصولی دیگر از خانواده بزرگ پالس باجاج
موتوری با ظاهر خشن و جذاب .
در این بخش بصورت خلاصه و مفید به بررسی موتورسیکلت اراس 200 میپردازیم . در نگاه روبرو شاهد چراغ های دوگانه شبیه چشم مواجه هستیم .

دو چراغ گرد بسیار پر نور(چراغ جلو موتور اراس 200 ) که بالای انها دو چراغ شکل ابرویی به زیبایی جاساری شده است تا یک نگاه سنگین را به بیننده برساند .
فلاپ های بغل باک هم طوری هندسی طراحی شده است که در نگاه از روبری در راستای قوس گلگیر جلو دقیقا شیبه دهان در حال فریاد را بخوبی نشان میدهد . و این طراحی پیچیده واقعا نشان از بهره بردن از مهندسین بسیار حرفه ای است .
در نگاه از بغل هم حرفای علمی زیادی برای گفتن دارد . شبیه شیر نر یال ذار
فلاپ بغل باک های بزرگ و حجیم و شکسته هندسی به بیننده این حس را وارد میکند که من بسیار عضلانی و قدرتمند هستم . انتهای فلاپ ها و باک طوری باریک شده است که باعث میشود موتور سوار بصورت بسیار راحت زانو های خود را در تورفتگی های انتهای فلاپ باک بصورت شلو راها شده کنترل نمایید .
اولین چیری که بعد از نشستن روی موتور اراس 200 و روشن کردن توجه شما را به خود جلب میکند کیلومتر موتور اراس 200 هست . این کیلومتر بصورت سه گانه و ترکیبی از سیستم دیجیتال و انالوگ تشکیل شده اند .رنگ ابی خوش رنگ نشانگر های گویا و بزرگ شامل : روغن، باطری، چراغ چک، ساعت و … را به نمایش میگذارد
چراغ خطر این موتور بصورت دوگانه و خطی طراحی شده و متناسب با اندازه زین عقب طراحی شده است که توسط یک پایه نگهدارنده به عقب متصل هست . و از نور بالا با قدرت LED از نطر هشدار امنیت را به موتور سوار میدهد که موقع ترمز گرفتن رانندگان پشت سر به راحتی موجه موضوع شوند . یکی از معایب این چراغ خطر قیمت بالای تن هست و اکنون که این مقاله نوشته می شود قیمتی حدود 2/500 میلیون قیمت دارد .

بررسی کلی موتور اراس 200
با توجه به سرعت بالای علم و تکنولوژی انتظار میرود معایب هم در صنعت های مختلفی به حداقل میرسد . باید توجه داشته باشیم که معایب در حالت کلی دو نوع میباشد . عیب فنی و عیب سلیقه ای .
اگر موتور اراس 200 را زیر ذره بین ببریم شامل معایب فنی کم و معایب های سلیقه ای میباشد دارد که به چند مورد از ان میپردازیم .
- نداشتن فلاشر و چراغ تنطیم روز .
- شتاب با کمی تاخیر به دلیل وزن زیاد
- قیمت گران تر نسب به هم رده های خود
- چراغ خطر زشت
- و لوازم موتوری گران
معرفی مدل 200 PULSE RS
یا تاکنون شانس رانندگی با سرعت زیاد را در یک بزرگراه آزاد داشته اید؟ آیا تاکنون احساس مهم بودن را تجربه کرده اید؟ اکنون این احساس را تجربه خواهید کرد. جریان آدرنالین را هنگام افزایش سرعت pulse rs 200 تجربه کنید. برای موتورسوارانی که تا آخرین مایل هرگز تسلیم نمی شوند. برای موتورسوارانی که در هر پیچ و خم رد و نشانی از خود برجای می گذارند. مدل جدید Bajaj Pulse RS200 بر اساس نسل Pulsars طراحی و ساخته شده و در حال پیشرفت است و نه تنها از لحاظ رقابت بلکه از هر یک از محصولات تولیدی پولسار که تاکنون تولید شده است، پیشی گرفته است. چهار اصل اساسی نسل موتورهای پولسار یعنی مهندسی، طراحی، شکل و عملکرد به عملکرد دارای سرعت بالا معنایی کاملا جدید بخشیده اند. با چرخاندن دسته گاز موتور، شادی و هیجان فوق العاده و تمام نشدنی را حس کنید. با این همه، در حال سواری بر روی سریعترین مدل پولسار هستید.

- موتور چهار سوپاپ با جچم 200 سی سی
- سیستم تزریق سوخت
- سیستم خنک کننده مایع
- گیربکس 6 سرعته
چه چیزی باعث می شود این موتور هیولا مانند در سرعت بالا نیرو گرفته و با غرش پیش رود؟
این موتور نیروی خود را از تکنولوژی تحول برانگیز جرقه ای سه قلو مجهز به 4 سوپاپ، SOHC، سیستم خنک کننده مایع، موتور تک سیلندر با ترمز 24.5 اسب بخار در دور 9500 در دقیقه و گشتاور 18.6 نیوتن متر در 8000 دور در دقیقه می گیرد. اما این همه ماجرا نیست. سیستم تزریق سوخت باعث تولید قدرت بی نظیر شده و در عین حال احتراق دارای بازده بالا را تضمین می کند.
Pulse RS 200
- طرح کاملا شیک پوش
- اگزور مسابقه
- فرمان گیره دار
- داشبورد شیک با محدودکننده سرعت چرخشی
- چراغهای عقب ال ای دی کریستال
- چرخ های آلیاژی زیبا و تایرهای تیوبلس
زمانی که پیشتاز هستید باید کاملا دیده شوید.
زمانی که سوار بر Pulse RS 200 هستید نمی توان این واقعیت را انکار کرد که تمامی توجه ها را به خود جلب می کنید.
Pulse RS 200 سبک خیره کننده را در ذره ذره بدنه خود تلفیق می کند. به طراحی کاملا ائروديناميکى پوشش محافظ سپر توجه کنید.
این طراحی به این موتور هیولایی جلوه زیبایی می بخشد و باعث می شود همه نه یک بار یا دو بار بلکه چند بار روی برگردانده و به این مدل خیره شوند.
به چراغهای ال ای دی کریستالی عقب توجه کنید: این چراغهایی پرنور نه تنها باعث افزایش قابلیت دید می شود اما فراتر از آن باعث می شود که تماشاچیان فورا لب به تحسین بگشایند.
اگزوز ریو (Rave) با طرح ثبت شده ExahusTEC به مدل RS 200 گشتاور همراه با توان می بخشد. فرمان گیره دار ظاهر مسابقه ای موتور را کامل کرده و در عین حال یک موقعیت سواری بهینه را در حین مسابقه در اختیار موتورسوار قرار می دهد. این موتور باعث جلب توجه همگان می شود.
- سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
- چراغهای جلو با پروژکتور دوقلو
- ترمزهای دیسکی گلبرگی جلو و عقب
- چرخهای تیوبلس پهن
- Pulse RS 200 موتورسوار و خود را در جاده و در تمامی شرایط محافظت می کند. چه چیزی باعث می شود که Pulse RS 200 تبدیل به ایمن ترین و در عین حال سریعترین مورد شود؟
- اول اینکه این مدل مجهز به دیسک های گلبرگی سبک وزن جلو و عقب، کلاپر ByBre و سیلندر اصلی است که عملکرد ترمزی بهبنه را فراهم می آورد.
در حالیکه روتور جلو 300 میلیمتری از قفل شدن چرخ در شرایط ترمز جلوگیری می کند، اما وظایف ترمز توسط یک روتور ترمز 230 میلیمتری در عقب انجام می شود.
سیستم ترمز ضد قفل (ABS) تک مجرایی عملکرد استثنایی ترمز را فراهم کرده و برای موتورسوار امکان کنترل کامل موتور سیکلت و در عین حال حفظ سرعت حداکثر را فراهم می آورد. دیسک گلبرگی مجهز به ABS امکان تجربه ترمز کاملا پیشرونده را در دسته خود فراهم می کند. چراغ های جلو با پروژکتورهای دوقلو امکان موتورسواری در سرعت بالا را حتی در تاریک ترین خیابان ها با روشن کردن مسیر در شب فراهم می آورد.
- حالت موتورسواری راحت
- رکاب های عقب
- سپر محافظ
- ترک بند یکپارچه عقب
- تعلیق
- عقب: سیستم تعلیق تک ضربه نیتروکس
- جلو: چنگال های بزرگ 37 میلیمتری با بوش ضد اصطکاک تکی
ترک بندهای عمودی و رکاب های عقب باعث بهتر شدن حالت موتورسواری می شود و راحتی موتورسوار در مسافت های طولانی و نیز مسافت های کوتاه را فراهم می آورد.
حتی ترک بندهای یکپارچه عقب طوری طراحی شده اند که وضعیت نشستن بهینه برای سرنشین عقب را فراهم کرده و به موتور ظاهری مخروطی و متعادل می بخشد. مهمترین عامل دینامیک کنترل سپر محافظ فولادی فشرده RS200 است که استحکام جانبی را از لحاظ ایمنی فراهم کرده و در هنگام ترمز ناگهانی در سرعت های بالا ضروری می باشد.
سیستم تعلیق از طریق یک چنگالک تلسکوپی در سمت جلو و بالا و یک کمک فنر قابل تنظیم با پیش بار هفت مرحله ای نیتروکس در قسمت عقب طوری طراحی شده است که RS 200 را می توان بر اساس نیازهای هر موتورسوار سفارشی سازی کرد.




در سال 2015 مارس بود که شرکت باجاج موتور pulsar rs 200 را به بازار عرضه کرد تا علاقمندان به موتورسیکلت شهری شاهد یک موتور سوپر اسپرت دیگری با نام ار اس 200 شوند که کاملا با میل انها طراحی شده بود.

موتور اراس 200 توانست به سرعت در اسیا و خاورمیانه محبوب شود و بتواند در یک سال زیر پای 15 هزار نفر قرار بگیرید . . موتور اراس 200 قدرت خود را از یک انجین 200 سی سی تک سیلندر خنک کننده مایع می گیرد که 24.2 اسب بخار در 9750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 18.7 نیوتن متر در دقیقه میگرید . بنا برا ادعا مصرف سوخت 35 کیلومتر در ساعت و سرعت 140 کیلومتر را به موتورسوار این هیولای زیبا ارائه میکند .
دیسک ترمز عقب موتور اراس 200 از ضخامت 300 میلی متر و دیسک جلو از ضخامت 230 میلی متر بهره میگیرد که میتوان گفت بسیار ایده ال میباشد .
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.